Hoe gelukkig ben jij op je job?

De maand mei kenmerkt zich door de vele feestdagen een daarvan is bevrijdingsdag waarbij we als Nederlanders massaal stil staan dat we niet overheerst worden door een nationaalsocialistische grootmacht die er op berust is om complete bevolkingsgroepen uit te roeien. Naast het einde van de laatste oorlog die wij op ons eigen grondgebied hebben gevoerd is het ook steeds meer een dag geworden waarbij we stil staan bij onze vrijheid in het algemeen. We hebben als inwoner van Nederland min of meer stuk voor stuk gelijke kansen en gelijke rechten, maar niet iedereen doet dan ook daadwerkelijk wat bij hem past. Uiteraard heeft elke job zijn voor en nadelen maar sommige mensen gaan met zware tegenzin dag in dag uit naar hun werk. Voor deze mensen heb ik een aantal tips zodat de sleur doorbroken kan worden. Deze zakelijke coaching kan misschien wel het licht aan het eind van de tunnel zijn.

De eerste tip klinkt vrij gemakkelijk: maak vervelende dingen leuk. Toch is het makkelijk te doen door bijvoorbeeld uitdagingen in de werkzaamheden te vinden. Stel voor je zelf uitdagende doelen en zoek naar verbetering. Een bijkomend voordeel is dat je bij goede werkzaamheden ook een dikke kans maakt op promotie zodat je deze vervelende taken niet meer hoeft uit te voeren.

Maak voor je zelf een plan om er voor te zorgen dat je binnenkort wel gelukkig bent. Zorg dat je voor je zelf duidelijk op een rijtje hebt wat je dan wel wil doen en hoe je dit denkt te behalen. Stel zowel korte als lange termijn doelen zodat je een plan naar geluk kan volgen. Denk hierbij ook aan factoren zoals de mogelijkheden tot groei binnen je huidige bedrijf, is dit lastig of niet haalbaar? Ga het dan buiten de deur zoeken.

Mocht je nou vast zitten in je huidige baan en bang zijn dat je dit niet nog 6 maanden overleefd zonder van een flat af te springen ga dan eens langs bij een bureau gespecialiseerd in loopbaanbegeleiding. Een sparringpartner is altijd fijn en het kan helpen om je dromen meer structuur te geven.

Zelfvertrouwen: het afvallen niet te snel opgeven

Afvallen is geen race maar een marathon. Dat betekent dat je er ruim de tijd voor moet nemen. Het gewicht is er meestal over een langere tijd bij opgekomen dus verwacht niet dat het er binnen een korte tijd vanaf gaat. Afvallen duurt nu eenmaal wat langer als je het goed doet. Bedenk je wel dat hoe langer je over het afvallen doet hoe minder snel het terugkomt. Dat is uiteindelijk ook het doel. Afvallen en ervoor zorgen dat het niet meer terugkomt.

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

Eetgewoontes veranderen kost tijd Afvallen is voor het grootste gedeelte de eetgewoontes aanpassen.Dat is voor veel mensen moeilijk. Veel mensen kunnen niet wennen aan een ander eetpatroon. Vooral degenen die veel suiker binnenkrijgen kunnen het erg moeilijk hebben. Houdt  en blijf doorzetten. Suiker is voor veel mensen een verslaving. Als je voor een langere tijd je eetgewoontes hebt aangepast naar een gezonder eetpatroon dan raak je er snel aan gewend. Zo is de kans ook groter dat je niet terugvalt in de oude gewoontes.

Afvallen met het veranderen van je eetpatroon

Afvallen werkt het best als je niet voor een korte tijd een dieet volgt maar door je eetpatroon te veranderen. Een dieet is iets tijdelijks terwijl een eetpatroon langdurig is. De resultaten van een dieet kunnen binnen korte tijd teniet gedaan worden als je vervolgens weer normaal gaat eten. Dit is bij veel mensen terug te zien die veel afvallen en daarna alles weer erbij eten zodat ze op hetzelfde gewicht eindigen of zelfs zwaarder. Een verandering van het eetpatroon is nodig om het gewicht voorgoed kwijt te raken.

Hoe verander ik mijn eetpatroon?

Iedereen heeft een eetpatroon. De één eet veel ongezonde producten terwijl de ander alleen maar natuurlijke producten eet.  Als je je eetpatroon wil aanpassen dan is de eerste stap het in kaart brengen van wat je nu eet. Zodra je dit weet kun je producten vervangen door gezonde vervangers. Suiker is één van de veroorzakers van overgewicht. Als je je eetpatroon aanpast dan kun je bijvoorbeeld producten met suiker vervangen door suikervrije producten over de suiker vervangen voor zoetstoffen. Zoetstoffen bevatten geen calorieën.

Ups en downs

Afvallen bestaat uit ups en downs. Iedereen die wel eens is afgevallen kan hierover meepraten. Het lukt simpelweg bijna niemand om week na week kilo’s te verliezen. Daarom is het belangrijk om zelfvertrouwen te houden. Er zitten weken tussen die niet helemaal lekker gaan. De ene week kun je meer gewicht verliezen dan je had gedacht terwijl je de andere week iets bent aangekomen. Ups en downs zijn heel gewoon tijdens het afvallen. Vooral als je net bent begonnen en je nog aan het leren bent komen ups en downs vaker voor.

Bron: www.dieetcheck.nl

Verschillende manieren van meditatie

Chakra meditatie is een manier van meditatie waar er gefocust wordt op ze zeven chakra’s van ons lichaam. Dit zijn knooppunten van energie en worden gezien als het energiecentrum van ons lichaam. Tijdens het mediteren worden deze chakra’s gezien als meditatieobjecten die tijdens het mediteren voorzien worden van nieuwe energie. De zeven chakra’s zijn als volgt:Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

 

  1. Muladhara (rood)
  2. Swadhisthana (oranje/rood)
  3. Manipura (geel)
  4. Anahata (groen)
  5. Vishuddha (blauw)
  6. Ajna (indigo)
  7. Sahasrara (wit/violet)

Minfdulness meditatie

Mindfulness is tegenwoordig erg populair. Bij deze manier van mediteren wordt er bewust aan het moment gedacht. Deze manier is al jaren bekend onder boeddhisten. In het westen is deze manier van meditatie vooral bekend geworden door een monnik uit Vietnam genaamd Thich Nhat Hanh. Hij heeft hiernaast vele boeken geschreven.

Zen meditatie

Zen meditatie komt van het zenboeddhisme en wordt vooral zittend gedaan (za-zen). Za-zen wordt beoefend in een Zendo, hier worden vaak bepaalde rituelen beoefend.

Transcendente meditatie

Transcendente meditatie is een vorm van meditatie die je kunt leren door een cursus te volgen. Hier leer je de principes van deze manier van mediteren . Maharishi Mahesh Yogi introduceerde deze manier van mediteren die bestaat uit een meditatie sessie van zo’n 15 minuten per keer, twee keer op een dag.

Welke meditatie is voor mij geschikt?

Zoals je ziet zijn er veel verschillende manieren van meditatie. Als je wil beginnen met mediteren weet je misschien niet waar je aan moet beginnen. Probeer dus eens één van deze meditatievormen uit en kijk wat er voor je werkt.

CrossFit om functionele kracht op te bouwen

CrossFit staat bekend als een vorm van kracht- en conditie waarbij de focus gelegd wordt op functionele bewegingen. Deze bewegingen worden uitgevoerd in een hoge intensiteit binnen een workout. Deze workouts zijn daarnaast constant gevarieerd zodat je lichaam niet gewend raakt aan een vast patroon,  maar telkens een nieuwe uitdaging krijgt.

 

Wat is functionele kracht

Maar waarom nou deze functionele bewegingen? Wat is het doel hiervan en waarom wordt er bijvoorbeeld weinig met machines getraind binnen een CrossFit sportschool?

Het doel van deze bewegingen en oefeningen die er binnen CrossFit gedaan wordt is om je lichaam:

Sterker te maken

Mobieler te maken

Flexibeler te makenReview Android Smartphone

Voor te bereiden op menselijke bewegingen (denk aan zitten, optillen, klimmen, duwen, springen etc)

Deze bewegingen zie je terug in de squat, deadlift, optrekken, boven het hoofd stoten, box jumps (springen op een box), touwklimmen en ga zo maar door. Deze bewegingen worden samen in een training gecombineerd, wat vaak bijvoorbeeld voor tijd of een bepaald aantal rondes gedaan wordt. Zo is er vaak sprake van een kleine competitie binnen de sportschool omdat je de training samen doet. Dit stimuleert je trainingspartners om het meeste uit jezelf te halen.

De CrossFit games

De CrossFit games kun je zien als het WK CrossFit, dit is de competitie waar de beste atleten het tegen elkaar opnemen om te laten zien wie de beste, sterkste en  fitste man/vrouw op aarde is. Tijdens de games in California worden er verschillende CrossFit onderdelen getest onder de atleten. De atleten weten van te voren nog niet wat ze allemaal moeten doen en daarom moeten ze voorbereid zijn op alles wat mogelijk is.

Optimaal zelfvertrouwen – gebruik de Kettlebell

Er bestaan al zoveel fitnessapparaten en hulpmiddelen. Kunnen ze echt nog met iets nieuws komen? Ja dat kan zeker. De Kettlebell is de nieuwste gadget op fitnessgebied en ook nog eens een zeer effectieve. Dit zware hulmiddel is al jarenlang onderdeel van het intensieve fitnessregime van het Russische leger en is sinds kort ook voor particulieren op de Europese markt verkrijgbaar. Met de Kettlebell kun je alle spiergroepen in het lichaam trainen. Je traint ermee je armspieren, rug, benen en het is ook uitstekend te gebruiken om buikspieren mee te trainen 

 

Russische leger training

De Kettlebell wordt ook wel “girya” genoemd en is een kogel met daarin een gewicht. Aan die kogel zit een handvat, zodat je deze gemakkelijk kan vasthouden. Al rond 1700 ontdekten de Russen het trainen met de Kettlebell. Het Russische leger begon dit hulpmiddel te gebruiken in hun trainingsschema en al gauw volgden andere speciale strijdmachten en de geheime dienst. De Kettlebell werd ongeveer 20 jaar geleden “herontdekt” en sindsdien is trainen met de Kettlebell een vast onderdeel in het trainingsprogramma van topsporters, brandweermannen, het Amerikaanse leger en politie.

Trainen met de KettlebellWatch Full Movie Online Streaming Online and Download

Wie denkt dat je de Kettlebell alleen maar kunt gebruiken voor de armen heeft het mis. Een Kettlebell training valt onder de noemer High Intensity Interval Training. Deze vorm van sporten neem de laatste jaren erg toe aan populariteit, omdat deze manier van trainen het meest effectief is gebleken. Met een intensieve interval training zie je het beste resultaat op korte termijn. Ideaal dus voor mensen die al snel de moed opgeven, als ze na een aantal keer trainen geen resultaat zien. Met de Kettlebell ontdek je snel dat ook jij een sporter kunt zijn.

Direct resultaat

Met de Kettlebell kun je alle spiergroepen in het lichaam trainen en het heeft een positief effect op de vetverbranding. Een intensieve training van een half uur met de Kettlebell heeft hetzelfde resultaat als anderhalf uur hardlopen. Een paar keer goed je best doen werpt dus meteen z’n vruchten af. Je krijgt een mooi gevormd lichaam en je valt binnen no-time kilo’s af. Dat geeft gegarandeerd je zelfvertrouwen een boost.